20-07-07 11:07

Inaugurada al Centro Cultural de España a Mèxic l’exposició “Literaturas del exilio” amb la participació de la Biblioteca del Pavelló de la República.

El president del govern espanyol Sr. José Luis Rodríguez Zapatero ha inaugurat a la seu del Centro Cultural de España de la ciutat de Mèxic (CCEMX), l’exposició 'Literaturas del exilio'.

La mostra, organitzada pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), la Sociedad Estatal para la Acción Cultural Exterior (SEACEX), l'Institut Ramon Llull i el Centro Cultural de España en México (CCEMX), s’acosta a l’exili republicà a partir de la història d’un grup nombrós d’escriptors catalans.

El fil conductor és una combinació de relats construïts a partir de novel·les, contes, poemes, diaris i memòries que s’inicia el gener de 1939 pocs dies abans de l’arribada de l’exèrcit franquista a Barcelona i que continua amb el pas de la frontera francesa, els camps de concentració i refugis d’intel·lectuals i la diàspora republicana amb els destins d’acollida principals: París, Ginebra, Mèxic, República Dominicana, Xile, Argentina i Veneçuela.

La col·laboració de la Biblioteca del Pavelló de la República s'ha centrat en la reproducció de nombrosos textos i imatges publicats en algunes de les revistes més destacades creades a l'exili, com per exemple: Pont Blau (Mèxic), Germanor (Xile), Ressorgiment (Argentina), El poble català (Mèxic), La Revista dels catalans d' Amèrica (Mèxic), Catalunya (Argentina) etc., que formen part d'un dels fons més importants conservats a la biblioteca.

La mostra romandrà oberta fins al 14 d'octubre de 2007.

Per a més informació sobre l'exili vegeu el Web de la Biblioteca > Biblioteques > Pavelló de la República > Reculls monogràfics : seleccioneu Exili.