29-05-14 08:26

Canvi en el sistema per accedir als recursos d’informació des de fora de la UB

Avui dilluns, dia 2 de juny de 2014, es posa en funcionament un nou sistema per accedir als recursos electrònics de la Universitat de Barcelona (revistes, bases de dades i llibres electrònics) des de fora de la xarxa UB.

El nou servei, anomenat SIRE: “Servei Intermediari a Recursos Electrònics”, substituirà l’actual proxy en funcionament des del 2005, i està basat en la solució EzProxy d'OCLC, un software que pertany a la família dels anomenats 'proxy de reescriptura' que reescriuen determinats enllaços d’una pàgina web, que ha estat posat en marxa per l'Àrea de Tecnologies de la UB.

A partir d'aquesta data, per accedir als recursos des d'un ordinador de fora de la UB, el sistema us demanarà que us identifiqueu amb l'identificador UB, el mateix que s'utilitza per accedir a les intranets UB: PDI, PAS o Món UB. Prèviament, és necessari que us desconfigureu el proxy antic del navegador si el teniu activat.

Aquest nou sistema d’accés és personal, no transferible i permet una única sessió simultània, i l'avantatge principal per a l'usuari és que no cal efectuar cap configuració al navegador de l'ordinador.

Si teniu algun problema en l'accés, contacteu amb el CRAI UB a través del Servei d'Atenció als Usuaris (SAU).

Podeu trobar més informació sobre el Servei Intermediari a Recursos Electrònics SIRE al Web del CRAI > Serveis > Accés als recursos electrònics.